09 364 81 11
Medisch Centrum Brakel moeilijk bereikbaar
Structurele onderhoudswerken Brakel
Voortdurende innovatie
Hoogwaardige kwaliteit van de zorg
Op zoek naar een nieuwe uitdaging?
Bezoek onze jobsite
Meer berichten
Berichten

Op dinsdag 12 november 2019 starten de asfalteringswerken. Concreet betekent dit dat het Medisch Centrum Brakel vanaf dinsdag 12 november tot en met vrijdag 15 november niet bereikbaar is met de wagen. Het voetpad blijft toegankelijk voor voetgangers en rolstoelen.

Op maandag 4 november 2019 starten structurele onderhoudswerken in de Beekstraat, Watermolenstraat, Moriaanstraat en Molenberg te Brakel. Dit heeft gevolgen voor de bereikbaarheid van het Medisch Centrum Brakel.

We zijn blij de benoeming aan te kondigen van dokter Filip De Maeyer op de dienst Gastro-Enterologie. Dr. F. De Maeyer zal samenwerken met Dr. B. Van Overberghe, Dr. I. Vanslembrouck en Dr. J. Naert. Voor afspraken kan u contact opnemen met het secretariaat inwendige ziekten op het nummer 09 364 83 41.

Meer berichten
Meer op de agenda
BABY CAFÉ EN GVO LESSEN

Prenatale lessenreeks. Wil ook jij goed voorbereid zijn op de geboorte van je baby? Zou je het prettig vinden om met andere zwangere vrouwen je ervaringen te delen? Zou je graag met al je vragen over deze unieke gebeurtenis ergens terecht kunnen? Dan zijn jij en je partner van harte welkom!

Prenatale lessenreeks. Wil ook jij goed voorbereid zijn op de geboorte van je baby? Zou je het prettig vinden om met andere zwangere vrouwen je ervaringen te delen? Zou je graag met al je vragen over deze unieke gebeurtenis ergens terecht kunnen? Dan zijn jij en je partner van harte welkom!

Prenatale lessenreeks. Wil ook jij goed voorbereid zijn op de geboorte van je baby? Zou je het prettig vinden om met andere zwangere vrouwen je ervaringen te delen? Zou je graag met al je vragen over deze unieke gebeurtenis ergens terecht kunnen? Dan zijn jij en je partner van harte welkom!

Meer op de agenda
Het ziekenhuis bereiken
Bereikbaarheid >

Het ziekenhuis is gemakkelijk bereikbaar met de auto en bevindt zich op wandelafstand van het station.

Bezoekuren >

Bezoek is dagelijk mogelijk tussen 14u en 20u30. Een aantal diensten hebben een afwijkende regeling.

Parkeren >

Het ziekenhuis beschikt over een betaalparking voor meer dan 500 wagens. Bewaar uw ticket zorgvuldig.

Minder mobiel >

Mensen die minder mobiel zijn, kunnen uitstappen aan de inkom en desgewenst een beroep doen op een hostess.

Zorg voor kwaliteit Zorg voor kwaliteit
Patiëntentevredenheid >

Met onze patiëntentevredenheidsenquête toetsen we de kwaliteit van onze dienstverlening bij opname, tijdens het verblijf en bij ontslag.

Patiëntveiligheid >

Bijzondere aandacht in patiëntveilige gezondheidszorg gaat onder meer naar handhygiëne, patiëntidentificatie, veilige heelkunde en medicatiebeleid.

Kwaliteitsindicatoren >

Met het VIP²-project meet het ziekenhuis kwaliteitsindicatoren voor de domeinen cardiologie, orthopedie, borstindicatoren en moeder en kind.

Zorginspectie >

De Vlaamse overheid onderwerpt ziekenhuizen regelmatig aan controle. De verslagen van de zorginspectie zijn raadpleegbaar op onze website.

Patiëntenrechten >

Het AZ Sint-Elisabeth streeft ernaar de rechten van patiënten conform de wet van 2002 te respecteren in het kader van de zorg, onderzoeken en behandelingen.

Informatiebrochures >

Deze rubriek bevat alle informatiefolders die in het ziekenhuis ter beschikking zijn.

De ziekenhuisfactuur
Ziekenhuisfactuur >

De ziekenhuisfactuur, wettelijk gezien “uittreksel verpleegnota” genoemd, krijgt u ongeveer zes weken na het einde van de maand waarin u ontslagen werd.

Conventiestatus artsen >

Tweejaarlijks worden tarieven afgesproken tussen de geneesheren, mutualiteiten en de overheid. De conventiestatus vindt u op de artsenfiche.