Ambulante factuur

Hier ontdek je hoe je een raadpleging betaalt, hoe je factuur eruitziet en wat je te doen staat bij een arbeidsongeval.

Consultatie Cardiologie

Hoe betaal je je raadpleging?

In ons ziekenhuis kan een raadpleging op drie manieren aangerekend worden:

  • Je betaalt de raadpleging en de uitgevoerde onderzoeken rechtstreeks aan de arts.
  • Je betaalt de raadpleging aan de arts en krijgt thuis een factuur voor de uitgevoerde onderzoeken.
  • Je ontvangt thuis een factuur voor zowel de raadpleging als de uitgevoerde onderzoeken.
Goed om te weten
  • Je ontvangt de factuur uiterlijk twee maanden na de raadpleging.
  • Op het overschrijvingsformulier vind je de betalingsreferentie. Vermeld deze bij de betaling van je factuur zodat wij je betaling correct kunnen verwerken.

Hoe ziet je factuur eruit?

  • De opmaak van een factuur ambulante zorg is wettelijk vastgelegd
  • De details van de kosten worden opgelijst in maximaal 6 rubrieken
  • Enkel de rubrieken die voor jou van toepassing zijn, staan op je factuur vermeld
  • Honoraria (erelonen) zijn vergoedingen waarmee je de onderzoeken en behandelingen betaalt, zoals aan artsen, kinesisten en andere erkende zorgverleners.
  • Het honorarium van een arts wordt bepaald door de conventiestatus. Klik hier voor meer info.
  • Voor sommige geneesmiddelen krijg je terugbetaling van het ziekenfonds en betaal je enkel het remgeld
  • Andere geneesmiddelen moet je volledig zelf betalen
  • Ook voor implantaten, prothesen en andere medische hulpmiddelen wordt een onderscheid gemaakt tussen vergoedbare en niet-vergoedbare producten
Opgelet

Informeer vooraf naar de kostprijs bij je behandelend arts en/of bij je hospitalisatieverzekering.

Dit zijn kosten voor medische verstrekkingen zoals het afnemen van bloed, bloedplasma, etc.

Deze rubriek vermeldt de kosten voor dringend vervoer die het ziekenhuis verricht heeft.

Je vindt in deze rubriek informatie terug wanneer de btw-regelgeving van toepassing is.

Arbeidsongeval

  1. Duid op de inschrijvingskiosken aan dat het om een arbeidsongeval gaat en verwittig een ziekenhuismedewerker bij je inschrijving
  2. Wij bezorgen de factuur rechtstreeks aan de verzekeraar van je werkgever
Opgelet!

Zorg dat je de nodige gegevens bij je hebt bij je inschrijving:

  • datum van het arbeidsongeval
  • naam en adres van de verzekeringsinstelling van je werkgever
  • naam, adres en telefoonnummer van de werkgever
  • polisnummer en dossiernummer van de verzekering (indien reeds gekend)
Azzottegem Spoedgevallendienst Arbeidsongeval

Contacteer de facturatiedienst

09 364 83 31 (ma-vrij: 8u30-12u00)

  • Bovenaan de begeleidende brief vind je het factuurnummer
  • Hou het factuurnummer bij de hand wanneer je contact opneemt met de dienst Facturatie